كره شمالی مصمم به تقویت روابط خود با ایران است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ' كیم سونگ گی ' كه به مناسبت آغاز سی و سومین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی ایران و در دیدار با سفیر ایران در پیونگ یانگ سخن می گفت، اظهارداشت: امام خمینی (ره) ملت ایران را از زیر سلطه و فشار استثمارگران رهایی بخشید و به آن عزت داد.

وی افزود: ملت ایران طی سال های اخیر همه تحریم ها و فشارهای دشمنان را خنثی كرده و دستاوردهای بزرگی را برای حفاظت از انقلاب اسلامی و مسیر پیشرفت خود كسب كرده است.

این مقام كره شمالی ضمن تمجید از موفقیت های علمی و پیشرفت های ایران در زمینه های صنعتی و فن آوری، گفت: دستاوردهای بزرگ ملت ایران برای حفاظت از انقلاب اسلامی یك ضرورت است.

وی تاكید كرد: ملت و دولت كره شمالی به اقدامات اخیر دولت و مردم ایران برای حفاظت از فعالیت صلح آمیز هسته ای خود در مقابل تحریم و فشارهای نادرست آمریكا و برخی كشورهای غربی افتخار می كنند.

معاون آسیایی وزیر خارجه كره شمالی در ادامه تصریح كرد: ملت ایران بدون شك تحت هدایت خردمندانه آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی توفیق های بیشتری را كسب خواهد كرد.

كیم سونگ گی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دیدگاه دولت كره شمالی این است كه روابط دوستی با ایران را در همه زمینه ها تقویت بخشیده و همكاری دو كشور را در عرصه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش توسعه دهد.

' مرتضی مرادیان' سفیر ایران در كره شمالی نیز طی اظهاراتی روابط بین تهران و پیونگ یانگ را مطلوب توصیف كرد.

مرادیان با اشاره به دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران در ادامه سیاست های توسعه ای خود، از چند سال گذشته استراتژی '' چشم انداز 20 ساله توسعه كشور‘‘ را در قالب چهار برنامه پنج ساله توسعه تدوین نموده است.

وی افزود: در نتیجه اجرای این چشم انداز، ایران در سال 1404 هجری شمسی(2025 میلادی) تبدیل به كشوری توسعه یافته با جایگاه مهم اقتصادی، علمی و فنی در سطح منطقه و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل خواهد شد.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
تنها... در تاریخ : 1390/11/26/3 - - گفته است :
سلام دوست خوبم اگه میشه تبلیغاتمو تو وبت بزار اگه می خوای بزاری بیا به وبم خبرم کن تا منم واسه تو تبلیغات درست کنم تو وبم بزارم بدون هیچ کلکی اگه بشه شاید بتونیم بیشتر با هم هم کاری کنیم ممنون


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: